2013. január 25., péntek

Hópelyhes képességfejlesztő játékok

Kifejezetten nehéz játékokat készítettem hópelyhek felhasználásával. Fejleszti a koncentrációs készséget, a monotónia tűrést, a rövidtávú vizuális memóriát. 





1.) A monotóniatűrés fejlesztéséhez egy A/4-es lapot teleraktam azonos hópelyhekkel. Néhány eltérőt közé csempésztem. A gyereknek meg kell találnia azt a néhány oda nem illő pelyhet.

 
2.) Koncentráció fejlesztéséhez szintén egy A/4-es oldalon hópelyhek sorakoznak, de ezek most különbözőek. A gyereknek a lap tetején megjelölt hópelyhet kell megtalálnia és kékre színeznie.


3.) Vizuális memória fejlesztése. 2 x 9 különböző hópelyhet készítettem kartonlapra. Letettem a gyerek elé 5 különböző hópelyhet, majd lefordítottam őket. A kezébe adtam a másik kupacot (5 ugyanolyan hópelyhet) és a gyereknek emlékezetből rá kellett helyeznie a lefordított kartonra a megfelelő formájú hópelyheket. Ezt lehet úgy nehezíteni, ha 6,7 stb. hópehellyel játsszuk vagy nem csak a lefordított hópelyheket adjuk a kezébe, hanem az összeset. Játszottunk olyat is, hogy csak 1 lapot fordítottam le és azt kellett kitalálni, vagy két hópelyhet felcseréltem és rá kellett jönnie mi változott a sorban.






Ez a játék egyébként már elég jól megy az iskola előtt álló gyerekeknek, ha különböző képekkel (cica, labda, vödör, virág, autó stb.) játsszuk. Ilyenkor 10-en felüli ábrát is képesek megjegyezni, de ennél a játéknál a hópelyhek alakja miatt még kihívást jelenthet a feladat.




 



Nincsenek megjegyzések: