2012. június 10., vasárnap

Epres süti és baseball sapkás fagyi

Valami finom, édes, könnyűre áhítoztunk. A hűtőben csücsülő tál (kb. 60 dkg) eper ihletet adott. Először sütöttem egy piskótát 6 tojásból, majd elkészítettem a tölteléket. Hulala tejszínt (500 ml) majdnem kész habbá vertem, ekkor az eper 3/4-ét apróra darabolva hozzáadtam és még vertem amíg tökéletes keménységű nem lett. Az eprek közül nem mind nyomódott szét, de ez direkt jól jött a töltet szempontjából. Tejfölt (500ml), vaníliás cukrot, porcukrot (ízlés szerint, mi savanykásabban szeretjük) összekevertem, majd óvatosan beleforgattam az epres tejszínhabba. Akik szeretik a mentát, nagyon apróra vágott mentalevelekkel pikánsabbá tehetik a krémet. A kihűlt piskótát konyharuhára tettem, beborítottam az epres krémmel és feltekertem. Ráhelyeztem egy tálcára és kívül is bevontam a habbal. Eper karikákkal díszítettem. 

Fogyasztásig a hűtőben várakozott. Az ízéről mindent elmondott a kisfiúnkkal zajló párbeszéd az első falat után:
- Anya ezt kitől kaptad?
- Hmmm... senkitől én készítettem.
- Vetted?
- Nem, mondom én csináltam délelőtt, amíg az oviban voltál.
- Biztos?
- Persze, hogy biztos. Miért, ez olyan hihetetlen?
- Nem csak valakinek pont ilyen szülinapi tortája volt az óvodában és az ő anyukája cukrászdából rendelte!

A krém egyébként óriási adag lett, így nem is használtam fel mindet, csak kb. a felét. A megmaradt részből pedig baseball sapkás fagyi kelyhet készítettem. Bizonyára ismeritek az ice'n go bogyós fagyikat, amit műanyag baseball sapkákban is lehet kérni a fiúk nagy örömére. Mi persze ezeket is elrakosgattuk, így most nagyon jó célt szolgáltak a házi fagyi készítésekor. A baseball sapikba beletöltöttem a megmaradt krémet, a tetejére szeltem egy eper darabot és már mehetett is a fagyasztóba. Az íze pont olyan, mint a joghurtos eper fagyinak, csak itt tudjuk mi került bele...:-)))



Nincsenek megjegyzések: