2012. február 27., hétfő

Pillangók és virágok

Nagyon kedves dolgok jöttek velem szembe az elmúlt napokban. Gyönyörű és vidám papírok, valamint egy pillangós és virágos lyukasztó. Gondoltam, amint itt a jó idő fel tudjuk használni. Így született egy tavaszi kép (bár picit zsúfolt lett, de annyira belelendültünk:-)))




A fotó nem adja vissza a csodálatos papírokat, s ha jobban megnézem akkor a 3D-s hatást sem, pedig a lepkék szárnyai elválnak az égtől (mintha valóban repülnének), a virágok szirmai pedig behajlanak.


 A virágok közepét egy pötty csillámló körömlakkal készítettük.




De ha már kéznél voltak a pillangók és a virágok nem hagyhattam ki egy kis játékos fejlesztést sem:-))))Nyomtattam 2 db papírra 9 karikát (papíronként). Majd 4 színű pöttyös papírból virágokat lyukasztottam. A papírnak az volt az érdekessége, hogy a hátán ellentétes színpár volt. + nyomtam egy szívecskéset is. Majd ezeket belehelyeztem véletlenszerűen a karikákba (egyik lapon). És már kezdődhetett is a játék.

  
1.)Először jól megfigyelte a gyerek, majd meg kellett neveznie a kakukktojást! 
2.)Aztán leszedtem a papírról és neki ugyanolyan formában vissza kellett pakolnia. Majd ezután következett a legnehezebb feladat. 3.)Különböző információk alapján logikai úton kitalálni, vajon melyik pillangó melyik virágra szállt le. Pl.: A kakukktojásra a legvilágosabb pillangó szállt le. Az aranyszínűt vonzotta a citromsárga pötty.3 zöld és 3 lila pillangó biztosan volt.A zöld virágra biztosan nem szállt ugyanolyan színű pillangó.Stb.
4.) Előre meghatározott szabály szerint sormintát kellett kitenni.
5.) Felpakoltam egymás után 4 különböző virágot, 3 különböző pillangót. Majd eltakartam a gyerek elöl. Először el kellett mondania mi és milyen sorrendben volt a papíron, aztán a feltett kérdésekre kellett válaszolnia. Pl.: Igaz az, hogy az utolsó narancssárga virág volt. A kék virág jobb oldalán lila pillangó volt. Stb.
6.) Levezetésképpen társasoztunk is. Ekkor vettem elő a másik lapot és a dobókockát. A szabály a következőképpen alakult:
- Ha 6-t dobsz feltehetsz egy virágot!
- Ha 3-t vagy 4-t feltehetsz egy pillangót!
- Ha 2-t vegyél le egy pillangót!
- Ha 1-t a másik játékos feltehet egy virágot vagy pillangót!
- Ha 5-t mondani kell egy virágnevet (egy játékmenet alatt ugyanolyat, mint amit már mondtak nem lehet). Ha sikerült mondani dobj még egyet! Ha nem tegyél vissza egy virágot! 
A szabályok kezdetben még képlékenyek voltak, de aztán együtt alakítottuk ki a végleges formára.
Értelem szerűen az győz aki előbb összegyűjti a 9 virágot és a 9 pillangót.



Ilyen olcsón, ilyen szórakoztató és ilyen fejlesztő játékkal már régen találkoztam:-))))Ami viszont meglepett (azon felül mennyire ügyesen vett minden akadályt), hogy a virágneveknél olyan is eszébe jutott, mint: vitorla virág, fokföldi ibolya, karácsonyi kaktusz, kardvirág stb. Egy pillanatra eltöprengtem, hogy vajon az iskolaérettségi tesztek, mennyire tükrözik egy gyermek intelligenciáját, tájékozottságát, személyiségét? De persze csak úgy magamban, halkan dünnyögve....

Nincsenek megjegyzések: