2012. január 10., kedd

Könnyű hétvégi ebéd

Így a nagy ünnepi lakomák után csak valami könnyű ebédre vágytunk:-)))S mi valami rejtélyes módon különösen vonzódunk a citromos étkek iránt. Úgyhogy egy kis citromos csirkét dobtam össze pirított mandulás rizzsel.


Citromos csirke, pirított mandulás rizzsel:

Végy egy adag csirkét. Én 6 db csontozott csirke felső combból készítettem, de bármelyik kapirgáló alkatrészből működik (bár szerintem a mell száraz hozzá:-)))) Libazsíron lepirítottam a megsózott húst, majd kevés vízzel felöntöttem és puhára pároltam. Mielőtt teljesen megpuhult ráreszeltem egy nagy citrom héját. Majd tejfölös habarással megbolondítottam. Végül a koronát másfél citrom levével tettem fel rá (bár aki először próbálkozik vele lassan haladjon 1/2 majd 1 citrommal:-))). A körethez kifőztem a rizst és amíg puhult megpirítottam serpenyőben a szeletelt mandulát. A díszítés magáért beszél: citromkarika és (citromfű helyett, mert az nem volt otthon:-))) petrezselyem levél. Száraz, gyümölcsös aromájú fehérbort ajánlanék hozzá. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: