2011. augusztus 6., szombat

Könyvajánló

Ha már az előző bejegyzést egy könyvvel fejeztem be, álljon itt egy kis könyvajánló gyerekeknek! Abszolút szubjektív válogatás alapján. Nekünk ezek voltak a nyári olvasmányaink.

Szepes Mária: Pöttyös Panni a Balatonon

Különösebben nem kell bemutatni a klasszikus sorozatot. A balatoni részben megismerkedhetünk Csimpajkóval és Smirglivel, megtudhatjuk, hogy a halacskákat miért nem szabad megsimogatni. A sárgabarackok rosszalkodnak? Hogyan írhatunk levelet barátainknak, ha még nem ismerjük a betűket. 


Bodó Béla: Brumi a Balatonon

Brumiról, a kis mackóról szóló könyvben (ez is klasszikus sorozat darabja) kalandokba keveredik négy barát a Balatonon. Csoki szivart szívnak, hajóskapitányt választanak, kifognak egy csónakot és nagyon félnek a vihartól. Különösen ajánlom (bár már biztosan ismerik) Lepkevárék figyelmébe:-)


Dallos Szilvia: Illemberke történetei az óvodában

Ez a régi-régi könyv, bevallom a padlásról került elő és nagyon örültem, hogy ráleltem. Nagyon kedvesen, sok humorral tanítja egy Dani nevű óvodás kisfiún keresztül a gyerekeket az illemtudó viselkedésre. Akinél soha sem merülnek fel ezek a problémák vagy csak részben az is forgathatja, hiszen a pozitív megerősítés soha sem árt, akiknél viszont gondok vannak, azoknál remélem hasznos olvasmány lesz.


Sven Nordqvist: Pettson és Findusz

A világhírű svéd író rengeteg humorral fűszerezett könyvsorozata. Pettson egy öregember és Findusz (aki a Findus Zöldborsóról kapta a nevét) a macskája különböző kalandjai az író zseniális illusztrálásában. Megtudhatjuk, hogy kik azok a muklák, a csirkék szeretik a kávét, és hogy nincsenek szellemek.

Janikovszky Éva: Már óvodás vagyok, Ha én felnőtt volnék, Bertalan és Barnabás

Janikovszky Évát sem kell szerintem senkinek bemutatni:-) Én már alig vártam, hogy a kisfiam beleérjen Janikovszky humorába, mert nekem nagy kedvencem és felnőtt fejjel is szívesen olvasgatom a gyerekeknek szóló könyveit is. Nyáron a fenti hármat forgattuk és nagyon sokat nevettünk közben. A Bertalan és Barnabás talán kevésbé ismert, de ajánlanám Ági és Móni különös figyelmébe, ugyanis a történet egy dakszli ikerpárról szól:-)




1 megjegyzés:

Ági írta...

Hétből kettőt még nem olvastunk. Legközelebb a könyvtárban megkeresem a hiányzó két kötetet. Továbbá megállapítom, hogy eléggé egyezik az ízlésünk gyerekkönyv terén. Remek ajánló.

Szia
Ági